Så här påverkar Corona-pandemin ditt köp hos oss

FÖRLÄNGD LEVERANSTID - Just nu 4-5 vardagar. 

Vi är så tacksamma att du väljer att köpa din träningsutrustning just hos oss. Vårt mål är att alltid ge dig den bästa servicen och upplevelsen av att vara kund hos Träningsgrossisten.se. Ingen kunde väl ana att träningsutrustning skulle bli en bristvara på bara några veckor. Men det var precis det som hände i april/maj. Låt oss ge dig en bild av vår vardag och vad du kan förvänta dig som kund hos oss i dessa speciella tider:

Våra leverantörer
I många av de länder där våra produkter tillverkas har pandemin slagit till med full kraft. Det har gjort att myndigheterna i dessa länder i princip stängt ner alla arbetsställen och medarbetarna har inte kunnat gå till jobbet, allt för att stoppa smittspridningen. Detta har fått till följd att inga nya produkter tillverkas. När de nu så sakta börjar öppna upp igen så tar det ganska lång tid innan tillverkningen kommer ikapp den stora efterfrågan.

Transporter till vårt lager
Med tanke på avståndet till våra leverantörer försöker vi välja de transportsätt som ger minst miljöavtryck. Vi anser att det måste finnas en sund balans mellan handeln och dess miljöpåverkan och väljer därför inte alltid det snabbaste transportsättet. I dessa tider är det dessutom många transportörer som har dragit ner rejält på sin verksamhet. Detta gör att ytterligare tid kan läggas till innan de nytillverkade produkterna kommer till vår del av världen.

Vårt lager
Vi har ett stort lager i Danmark som servar hela Skandinavien med träningsutrustning och sportartiklar. Men hur stort lager man än har så tar produkterna slut om inga nya leveranser kommer in och fyller på i hyllorna. I dessa tider, då våra myndigheter rekommenderar oss att stanna hemma så mycket som möjligt, har efterfrågan på praktiska träningsredskap för hemmaträning ökat rekordartat.

Vårt lager har kämpat och jobbat i lag för att kunna uppfylla myndigheternas krav och samtidigt tillgodose våra kunders förväntningar på hög service och rimliga leveranstider. Vi hoppas du har förståelse för att din leverans kan dra ut på tiden men att vi kämpar på och gör allt vi kan.

Vår kundservice
Med den stora efterfrågan på träningsutrustning har orderingången ökat för oss liksom för många i vår bransch. Det gör att vår kundservice stundtals har varit under stor press för att hinna expediera alla ordrar och svara på frågor om leveranstider. Därför ber vi om ert tålamod och förståelse för att det just nu kan ta lite längre tid innan du får svar på dina frågor.

Våra inköpare
Att vara inköpare i dessa tider är ett svettigt hantverk. Med tät kontakt med våra leverantörer och ett ständigt pågående planerande för kommande leveranser kämpar inköparna dagligen med att försöka säkra leveranser av nya varor. De gör sitt yttersta för att vi ska kunna fylla på lagret igen och att du ska få dina varor så fort som möjligt.

Din order
När du lagt en order på träningsgrossisten.se får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress du angett. Läs igenom den noga så att allt stämmer. Vi skickar dina varor så fort ordern är färdigbehandlad och den är normalt hos dig inom 3-5 arbetsdagar. Just nu är leveranstiderna längre än vanligt och vi ber dig ha tålamod och förståelse för detta.

Vi samarbetar med PostNord och DHL. Även dessa har hög belastning just nu och kan därför ha längre transporttider än normalt.

Returer
Om du av någon anledning vill returnera en vara ska du alltid kontakta oss först. Returfrakten står du som kund för såvida det inte gäller en reklamation. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick i originalförpackningen.

Vi arbetar aktivt för att minska onödiga transporter och deras miljöpåverkan, så vi vill be dig att alltid tänka igenom ditt köp noga och inte beställa mer än du behöver. Om du är tveksam vilken vara du ska välja är du alltid välkommen att rådgöra med oss innan du lägger din order. Tillsammans kan vi minska belastningen på transportsektorn och skona miljön från de extra mil en retur genererar.

Sammanfattning av läget just nu:
•  Det tar längre tid än vanligt innan vi kan packa ditt paket och du får leveransbekräftelsen.
•  Det kommer att ta längre tid innan du kan följa/spåra din order.
•  Vi kommer att ha svårt att ge ett exakt datum för när din order levereras.
•  Det kommer tyvärr att ta längre tid än du är van vid innan du får din order.
•  Det kan vara så att din beställning delas upp i flera paket med olika spårnings-id och därmed också levereras på olika dagar.
•  Både Postnord och DHL har hög belastning just nu vilket kan innebära ytterligare fördröjning av transporterna.

Vi tackar för ditt tålamod och din förståelse för läget just nu!

Vi tar oss igenom detta tillsammans och hoppas att allt återgår till normala förhållanden inom kort.